Jaký byl náš první rok?
Rok utekl jako voda a my máme první narozeniny! Přesně 20.06.2021 jsme spustily naši srdcovku Basicatory. A jaký byl náš první rok? Rozhodně nebyl takový, jaký jsme si ho představovaly nebo plánovaly. Sepsaly jsme pro vás pár bodů, které náš první rok nejvíce ovlivnily.
Naše začátky v marketingu, nepovedené spolupráce
Rozhodně musíme začít tímto bodem, protože nastavení marketingu má velké dopady na celý eshop. Než jsme vše spustily, studovaly jsme spoustu diskuzí, článků, videí, jak nejlépe udělat reklamy a celkově jak na marketing. Pro začátek jsme chtěly spustit reklamy na IG a FB. Čím víc jsme vše studovaly, tím víc jsme si uvědomovaly, jak tomu nerozumíme.
Byl konec června, nestíhaly jsme se reklamám více naučit, protože jsme měly spoustu letního oblečení. Proto jsme daly na rady zkušenějších a než abychom zbytečně vyhodily spoustu peněz (a ztrácely čas) za reklamy, které nebudou fungovat, pomáhala nám s nastavením jedna nejmenovaná agentura.
A byl to totální propadák!
Teď po tom roce už vidíme, kolik chyb a jak špatně nastavené to vše bylo. Po těchto zkušenostech už rozhodně agentury nikdy nechceme vidět. Nejvíce se nám osvědčilo jít tou nejtěžší a nejdelší cestou, kterou si nejde nijak zpříjemnit - vzdělávat se, učit se, testovat, testovat a testovat. Spoustě vyhozených peněz jsme se nevyhnuly. Ale věříme, že tuhle zkušenost s marketingem má spoustu začínajících eshoperů. :)
Při spuštění eshopu jsme také oslovovaly influencery pro případnou spolupráci. Jak se dalo čekat, byly to také vyhozené peníze. Neodsuzujeme nikoho, kdo s influencery spolupracuje, ale po čase jsme si uvědomily, že to nesedí s naším konceptem a pro nás to nefunguje. Překvapuje nás, kolik nabídek na spolupráci nám chodí. Nejčastěji to jsou zprávy od holek, které nás ani nesledují a jejich každý druhý příspěvek je nějaká reklama. Prostě jen chtějí oblečení zdarma a je jim jedno, od koho ho získají. Nám dává smysl spíše dlouhodobá spolupráce, kdy influencer bude mít zájem o kvalitní basic oblečení, bude podporovat náš rozvoj v šití v Česku a bude se zabývat i problematikou slow fashion. Spolupráce se sběrači produktů zdarma nám nedávají žádný smysl. Máme na Instagramu pár oblíbenců, které moc rády sledujeme a taky se jimi inspirujeme, na spolupráci jsme však oslovovaly opravdu jen málo slečen a ještě navíc v době našeho začátku. Takže dream spolupráce se zatím nekonala, ale všechno má svůj čas a nechceme momentálně nikoho uhánět.
Nová švadlenka
Aby těch problémů nebylo málo, musely jsme i řešit výměnu naší švadlenky. Naštěstí nám šila jen naše první trička s krátkým rukávem. Nechceme tu nikoho hanit, ale když to shrneme, ušité prototypy byly kvalitou šití někde jinde než výsledná trička, která měla jít do prodeje. Tím začalo celkem stresující období, protože najít šikovnou švadlenku je opravdu náročné. Naštěstí se nám to povedlo a děkujeme za ní opravdu každý den. :D Nebojte, i trička s krátkým rukávem nám opravila k dokonalosti, jen nás to stálo další peníze.
Naše osobní životy
V tomto roce nastalo hodně změn i v našich osobních životech. Verča se konečně dočkala svého titulu Ing., který ji v podnikání, jak ona sama říká, hodně pomůže (haha). Mája odešla ze zaměstnání, které nebylo úplně zrovna pohádkové. :D Obě dvě jsme na sobě během roku opravdu dřely, protože práce s eshopem není jen tak. I naše mamka se do toho pořádně zapojuje, za co jí hodně děkujeme! ♥ Navíc příští rok nás (nejspíš :D) čekají 2 svatby, takže toho budeme mít opravdu hodně a určitě se nudit nebudeme.
Návrat k původní myšlence
Když naše Basicatory vznikalo, chtěly jsme nabízet kvalitní basic oblečení, které by bylo šité v Česku. Nebudeme lhát, náklady na takové oblečení jsou dost vysoké, zvlášť pokud rozjíždíte nový business. Vše začalo tričkem s krátkým rukávem, které nás opravdu "vyškolilo". To už jsme ale lehce naťukly u bodu se švadlenkou. Každopádně nechtěly jsme spustit eshop pouze s jedním produktem, takže přišla myšlenka doplnit naši nabídku i oblečením od zahraničních dodavatelů. Vzhledem k tomu, že oblečení jezdíme vybírat osobně, kupujeme jen kvalitně ušité věci a nepodporujeme žádnou Čínu ani Bangladéš, aby byly dodrženy etické pracovní podmínky, náklady i na takové oblečení nejsou zrovna nejnižší. Náklady nám rostou i kvůli tomu, že každý kus v každé sérii před naskladněním kontrolujeme a pokud najdeme nějaký kaz, tak ho neprodáváme, i když by si ho zákazník nejspíš ani nevšiml. Prostě to neladí s tím, jak naše oblečení prezentujeme. Oblečení ze zahraničí však skvěle doplnilo naše české kousky. V současnosti se ale vracíme k naší původní myšlence, a to prodávat oblečení šité pouze v České republice. Podpora lokálních tvůrců nám dává největší smysl. Kvalita je opravdu znát a navíc jsme radši, když pro daný kousek si můžeme vybrat materiál. ♥
Plány do budoucna
Máme jeden hlavní plán, a to snažit se co nejvíce rozšiřovat naši kolekci šitou v České republice, dělat radost našim zákazníkům a snažit se vám všem vyjít vstříc, abyste byli co nejvíce spokojení. ♥
Jsme zvědavé, jaké další výzvy nás čekají. I za veškeré negativní zkušenosti jsme vděčné, protože bez nich by to nešlo a všechny zkušenosti jsou pro posun potřeba. ♥
Všem moc děkujeme za podporu a každičkou objednávku. ♥